Corrections and Clarifications

A story on Page 1A Sunday about prostate cancer mischaracterized part of a notorious study performed on black men at the Tuskegee Institute in Alabama. Federal researchers there enrolled hundreds who had syphilis from 1932 to 1972 and watched to see what the disease would do to them. The subjects were not intentionally infected.

The Observer strives to be accurate and fair. Those values are crucial to our relationship with readers. We are committed to correcting our mistakes promptly. Corrections from all main Observer sections are published here. Errors on Opinion and Viewpoint are corrected on those pages. Errors from our regional publications are corrected on page 2 of those sections. If you see a mistake, call 704-358-5040 or email